در حال بارگذاری
برادر شهید:

همرزمی برادرم با شهید کاوه تا لحظه شهادت

شماره خبر : 2027 - https://asreatrak.ir/short/e8kjP

برادر شهید داود کهندل گفت: برادرم همرزم شهید کاوه بود که بعد از شهادتش ۹ ماه پیکرش در کوه‌های حاج‌عمران کردستان زیر برف سالم مانده بود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک در شهرستان رازوجرگلان، در مصاحبه با برادر شهید داود کهندل به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس که از خاطرات شهید می‌گفت: شهید داود کهندل در ۱۳۴۵/۹/۷ چشم به جهان گشود و بعد از گذراندن دوران ابتدایی راهنمایی و دبیرستان در تابستان ۶۳ عازم خدمت سربازی از طریق سپاه پاسداران بجنورد شد و بعد از گذراندن دوره آموزشی عازم جبهه‌های کردستان شد. شهید داود کهندل اولین‌بار در سن ۱۸ سالگی به جبهه اعزام شد.

 علی کهندل برادر شهید به نقل از پدر و مادر گفت: بنا به توافق والدین اسم شهید را می‌خواستند علی بگذارند؛ ولی باتوجه‌به مراجعه پدربزرگ شهید به قرآن کریم اسم ایشان را داود گذاشتند.

 به علت فداکاری و صداقت وی برای خانواده‌اش همه او را دوست داشتند. شهید داود مشکلاتش را با صبر و حوصله حل می‌کرد بزرگ‌ترین آرزویش بعد از خدمت سربازی ازدواج بود. دوست داشت در آینده نیز به همان شغل چوپانی‌اش ادامه بدهد.

 علی کهندل در خاطره‌ای به نقل از مادرش گفت: هنگامی که شهید به سن یک‌سالگی رسیده بود در فصل بهار برای جمع‌آوری اسفناج کوهی به کوه رفتند و مشغول جمع‌آوری اسفناج شدند که ناگهان متوجه شدند داود در کنار گودال آبی روی چهاردست‌وپا نشسته و می‌خواهد که داخل گودال بیفتد. هنگامی که او را صدا زدم به حول قوه الهی برگشت و متوجه من شد و من آهسته‌آهسته به‌طرف او آمدم و سعی می‌کردم که نظرش را از من برنگرداند هنگامی که به او رسیدم او را در آغوش کشیدم و بوسیدم اگر ایشان در گودال می‌افتاد حتماً غرق می‌شد؛ ولی  تا در راهش به شهادت برسد.

 وی در خاطره‌ای دیگر به نقل از پدرش گفت: در سن ۵ سالگی مشغول خرمن‌کوبی بودند در آن زمان خرمن را با گاو می‌کوبیدند که چوبی که برای کنترل گاوهاست در دست داشتند ناگهان از دستم رها شده و به چشم شهید اصابت نمود؛ ولی از جانب خداوند هیچ آسیبی به چشمش وارد نشد.

 برادر شهید داود کهندل با اشاره به اینکه شهید علاقه خاصی به ائمه، خصوصاً سالار شهیدان اباعبدالله الحسین داشت، گفت: او همچنین علاقه خاص به برپاداشتن نماز و سایر واجبات دینی داشت و باتوجه‌به اینکه از ابتدای کودکی چوپان و بی‌سواد بوده؛ لذا فعالیت‌های فرهنگی نمی‌توانست داشته باشد؛ ولی علاقه خاصی به امام خمینی داشت.

 علی کهندل با اشاره به اعتقاد شهید به انجام فرائض و نیکی به والدین بیان کرد: اعتقاد شهید بیشتر از پیش شده بود، به دیگران توصیه می‌کرد در جبهه حضور داشته باشید و از امام حمایت کنید همچنین این اواخر علاقه خاصی نسبت به شهادت در راه خدا پیدا کرده بود .

 وی باتوجه‌به نحوه شهادت شهید داود کهندل گفت: در هنگام عملیات همراه شهید کاوه بود و تاآخرین‌نفس دفاع کرد؛ ولی متأسفانه بعد از شهادت شهید کاوه نیروها از هم متلاشی شدند و اغلب نیروها به شهادت رسیدند از جمله شهید داود کهندل که در تاریخ ۱۳۶۵/۰۶/۱۰ به شهادت رسید و پیکر او حدود ۹ ماه تمام در کوه‌های حاج عمران کردستان زیر برف سالم مانده بود. شهادت ایشان باعث روسفیدی ما در مقابل ائمه (علیهم‌السلام) شد.

 

0 نظر

ارسال نظرات